Thursday, October 22, 2009

PASUKAN UMNO BAH. KULIM / B.BAHARU SERBU KAMPUNG


UMNO Bah. Kulim / B.Baharu bersama-sama 3 sayapnya telah menganjurkan Program Gerak Tumpu yang di ketuai sendiri oleh Ketua UMNO Bah.Kulim / B.Baharu iaitu Dato'Abd.Aziz Bin Sheikh Fadzir yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia turun ke kampung-kampung di seluruh Parlimen Kulim / B.Baharu .
Program ini bertumpu kepada kawasan-kawasan luar bandar mengikut peti undi yang ada di kawasan Parlimen Kulim / B.Baharu .
    Antara kawasan yang telah di lawati oleh Rombongan UMNO Bah.Kulim / B.Baharu ini antaranya Relau , Sungai Kechil Ilir , Parit Nibong , Sg.Taka ,  Serdang bagi DUN B.Baharu . Bagi DUN Kulim antaranya Sedim , Sg.Tengas , Mahang . Program ini di kategorikan sebagai berjaya apabila mendapat sambutan yang sangat baik oleh rakyat-rakyat Kulim / B.Baharu dan Dato'Abd.Aziz sendiri dapat mendengar dan melihat permasalahan yang telah di alami oleh rakyat-rakyat Kulim / B.Baharu dan juga telah berjaya menyelesaikan sebahagian besar permasalahan yang di terimanya , dengan kerjasama yang baik dari Ketua-Ketua cawangan serta ahlinya telah memberi kredit yang besar untuk UMNO Bah. Kulim / B.Baharu.
     Komitmen yang sangat baik telah di tunjukkan oleh sayap-sayap UMNO Bah. baik Wanita , Puteri ataupun Pemuda telah membuktikan kesungguhan mereka dalam membantu menjayakan program ini dengan mengadakan beberapa aktiviti semasa program ini berlangsung dan secara tidak langsung membantu Barisan Nasional khususnya UMNO Bah. mahu merampas semula keselesaan pihak pembangkang yang hanya berdiam diri tanpa membantu rakyat-rakyat luar bandar ini membangunkan atau menyelesaikan permaslahan  kampug-kampung mereka .
     Sekalung Tahniah dari rakyat-rakyat Parlimen Kulim / B.Baharu ini kepada YBhg Dato'Abd.Aziz serta UMNO Bah. Kulim / B.Baharu dan juga sayap-sayap Wanita , Puteri ; Pemuda kerana berjaya menjayakan Program Gerak Tumpu Peti Undi dengan baik sekali . TAHNIAH ..

5 comments:

  1. dibawah kepimpinan ketua yang baharu perubahan agak ketara dan memberi impak yang baik kepada umno khasnya dan bn amnya, tapi walau bagaiman pun semua keahlian tulin umno bahagian ini perlu lebih berwaspada adaa cakap2 suduh tertunasnya dua tiga kera manusia seperti dan semacam anuar ibrahim cuba menanam jarum mencucuk ahli2 dicawangan demi kepentinga diri mereka sendiri sedangkan mereka2 ini sebenarnya tidak tahuamat nyata tidak disenangi oleh 3/4 keahlian umnokbb sendiri.Mereka ini ini adalah individu yang amat baru dalam perjuangan umno tetapi bercita besar untuk menjadi wakil rakyat padahal rata mereka ditolak.....bak kata ahli2 lama mereka ini hanya syok sendiri dengan menggunakan peluanmg yang ada memburuk2kan individu2 tertentu yang mungkin pada fikiran mereka akan menghalang cita2 mereka nanti.wassalam.

    ReplyDelete
  2. Pendekatan yang dipraktik dan dipersembahkan oleh Ketua UMNO Bahaian ini yang baru amat positive dan mendapat sokongan dan menarik ramai ahli yang dahulunya pengundi atas pagar. dalam tinjauan saya secara peribadi dalam PRU yang 13 akan datang pengundi dari kaum lain dari pengudi Melayu harapan hanya 50 peratus sahaja, mahu tidak mahu pengundi golongan muda dari saluran 3, 4 dan 5 memang tidak boleh diharapkan disebabkan setakat komen ini diberi golongan ini tidak ada cobaan bagi menarik sokongan kepada umno. Aktiviti rata2 dijalan oleh Dato Ketua UMNo bahagian sendiri, diwangan atau akar umbi cubalah dinilai berapa kerat sokongan yang dapat ketika lawatan dan aktivi Dato' sendiri, ,alah jumlah pemuda umno bahagian sendiri lebih ramai dari pemuda umno cawangan yang dilawat. Adalah perlu juiga pihak umno bahagian ini membuat perangkaan pertambahan keahlian golongan muda menjadi ahli, rata2 cawangan KO' dan amat diyakini dalam persidangan tahunan pemuda cawangan akan datang jumlah 9 orang korum kemungkinan besar tidak ada.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum........

    salam sejahtera kepada semua ahli2 UMNOKBB, bulan depan bermula awal Mei seluruh cawangan2 dan sayap2 UMNO Msia akan mengadakan mesyuarat agung tahunan masing .Saya ingin menyeru kepada semua ahli2 agar dapat hadir untk memnuhi korum mesyuarat cawangan masing tahun ini, tak perlu bimbang tentang YURAn semua dah jadi ahli seumur hidup dan, kecuali yang dah mati je tak dapat datang, kalau yang jadi ahli dan masih setia kepada UMNO selamat datang ke mesyuarat jangan bagi berbagi alasan lagi , jangan cakap tak dimaklumkan...sebagi ahli wajib mengikut perkembangan cawanga masing2 yanmg mana kita mewnjadi ahli.

    Seruan Presiden agar UMNO perlu berubah.jangan tak berubah datang beramai2. Serua kepada semua sayap terutamanya Pemuda dan Puteri UMNO cawangan2....adakan mesyuarat pada hari yang sama dengan cawangan2 agar dapat membantu memenuhi korum mesyuarat, ikut peraturan tak tahu tanya dan JANGAN DA LAGI MESYUARAT DIKEDAI2 KOPI ATAU ATAS KERTAS, tak cukup korum jangan buat....tunjukkan kepada YBhg. Dato' Ketua yang baru kekuatan masing2...jangan lagi bodek2.....seruan saya kepada ketua2 cawangan (Yang Masih Hidup) jangan BERKEROMMI LAGI dengan ketua2 sayap dicawanagan....tak mesyuarat cakap ak mesyuarat agar tak ujud lagi ketua2 GHAIB ATAU BAK KATA matan tan sri ketua bahagian ketua kayangan../selamat bersidang.

    ReplyDelete
  4. SALAM SEKALI LAGI...

    Orang UMNO diCawangan2 perlu berwaspada pada ahli2 UMNO yang melompat ke PKR, mere2 ini ingin kembali tetapi malu2 disebabkan dulu meludah dan memaki hamun UMNO. kebanyakkan mereka ini tidak mahu mengaku kesilapan TETAPI cuba memburuk2kan pemimpin UMNO yang ada, dengan cara ini sahaja agar dapat ahli2 umno memilih ketua baru dan mereka baru nak masuk semula jadi ahli.....ahli2 UMNO perlu berhati2 dengan dakyah2 mereka ini, mereka ini akan melobi dengan menggunaka pemimpin2 UMNO yang ada memburuk2 dan mereka cerita dicawangan2.......biar mereka dengan cara mereka sebab ahli UMNO sudah matang untuk menolak dan menerima kepimpinan.

    ReplyDelete
  5. Apa sudah jadi dengan Pergerakan Pemuda UMNOKBB, masih tidur dan bila nak bangkit berjuang bersama Dato' Aziz, apa yang dapat dilihat sekarang ialah bila Dato' Aziz ujud dikawasan mereka2 ini pun ujud, bila Dato' cibuk diluar mereka2 ini pun hilang bersama (alasan cibuk), begitu jga dengan Puteri2 UMNO umpama pokok yang cikup layu HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU,.KEPADA dato' Aziz diharap berwaspada dengan cerita khayal, cerita lamunan dan cerita hikayat pergerakan ini....dapat jawatan asyik 24 jam diKL jumpa Menteri2 untuk projek, ahli dikampung ditinggalkan tanpa peduli....

    berubah la wahai anak2 Melayu.

    ReplyDelete